Přidejte se knám na společný výlet na Vespě v sobotu 2. srpna
Vydejte se s námi na výlet spolu s Vespa club Východní Čechy. Čeká nás trasa plná výhledů, máte se na co těšit!
Redaktor Lukáš Tichý z portálu Motorkáři.cz otestoval novou Moto Guzzi V7 Sport a ve své recenzi ocenil, že i přes modernizaci si motorka zachovala svůj autentický charakter. My jsme pro vás jeho dojmy shrnuli.
Moto Guzzi pro modelový rok 2025 výrazně přepracovala řadu V7 – zavedla elektronický plyn, nové jízdní režimy, tempomat a přidala třetí lambda sondu pro plnění normy Euro 5+. Verze Sport se navíc liší vylepšeným podvozkem a exkluzivní výbavou – má novou obrácenou vidlici, dvoukotoučové brzdy, lehčí kola a jako jediná v řadě i palivoměr
Podle Tichého se však nejzásadnější změna odehrála v srdci motorky – motoru. Nové vačky a úpravy v sání i výfuku přinesly více výkonu i točivého momentu. „Motor má teď v pásmu 3–4000 otáček mnohem pružnější projev a víc síly,“ píše Tichý. I přes přechod na elektronické ovládání si motorka podle něj zachovala tradiční charakter se silnými vibracemi a typickým zvukem.
Lukáš Tichý si během celodenní jízdy pochvaloval pohodlný posed, dostatečně nízké sedlo i to, že se díky tvaru sedla vejde na motorku i jezdec vyšší postavy. Na druhou stranu zmiňuje, že LCD přístrojovka působí zastarale a při jízdě po dálnici se projeví nevýhody vzpřímené pozice a vyšší citlivost plynové rukojeti. Výrazně však pomáhá jednoduchý tempomat.
Z jízdních vlastností ho nadchla nová přední vidlice, která spolu s brzdami dodává větší jistotu, i když zadní odpružení občas trochu nestíhá. Nová kola také zlepšují ovladatelnost. Celkový zážitek z jízdy podle něj není o maximálním výkonu, ale o propojení všech prvků a specifickém „retro“ charakteru stroje.
Závěrem Tichý zmiňuje, že V7 Sport si za příplatek oproti verzi Stone určitě zaslouží pozornost. Nabízí více stylu, lepší techniku a stále jedinečný charakter klasické Moto Guzzi – ideální pro ty, kdo hledají stroj s duší, která se jen tak nevyrábí.
Motor: vzduchem a olejem chlazený V-twin (90°), objem 853 cm³
Výkon: 65 koní (47,8 kW) při 6700 ot./min
Točivý moment: 75 Nm při 4900 ot./min
Převodovka: 6stupňová
Hmotnost: 218 kg (s provozními náplněmi)
Palivová nádrž: 21 litrů
Přední odpružení: obrácená vidlice KYB (nastavitelná)
Zadní odpružení: dvojice tlumičů s nastavitelným předpětím
Brzdy: dva přední kotouče (4pístkový třmen Brembo), vzadu jeden kotouč
Elektronika: ride-by-wire, 3 jízdní režimy (Road, Rain, Sport), kontrola trakce, tempomat, ABS
Parametr | V7 Sport | V7 Stone |
---|---|---|
Přední vidlice | Upside-down KYB (nastavitelná) | Standardní teleskopická |
Přední brzdy | Dva kotouče (dvojitá brzda) | Jeden kotouč |
Kola | Lehčí litá kola | Běžná litá kola |
Výbava | Tempomat, palivoměr, LED denní svícení v obrysu „orla“ | Bez tempomatu, bez palivoměru |
Cena (2025) | cca o 40 000 Kč vyšší než Stone | Základní verze |
Moto Guzzi V7 Sport tak nabízí nejen atraktivní café-racer vzhled, ale i technicky vyspělejší základ, který osloví jezdce hledající styl, autenticitu a zábavu – přesně jak to ve své recenzi vnímal i Lukáš Tichý.
Plné znění recenze Motorkáři.cz najdete zde.
Vydejte se s námi na výlet spolu s Vespa club Východní Čechy. Čeká nás trasa plná výhledů, máte se na co těšit!
Aprilia Tuareg 660 dosáhl historického triumfu na Hellas Rally Raid 2025, kde Jacopo Cerutti ovládl nejen třídu M5, ale i celkové pořadí. Úspěch podtrhl týmový hat-trick v M5.
Využijte slevy až 20 000 Kč na modely Triumph Tiger 900 a sady 3 kufrů v hodnotě 58 000 Kč k Tiger 1200 i Tiger 900. Pouze do 31.7