MENU

Moto Guzzi V7 Sport očima Lukáše Tichého: Café racer s duší sportovce

Redaktor Lukáš Tichý z portálu Motorkáři.cz otestoval novou Moto Guzzi V7 Sport a ve své recenzi ocenil, že i přes modernizaci si motorka zachovala svůj autentický charakter. My jsme pro vás jeho dojmy shrnuli.

Moto Guzzi pro modelový rok 2025 výrazně přepracovala řadu V7 – zavedla elektronický plyn, nové jízdní režimy, tempomat a přidala třetí lambda sondu pro plnění normy Euro 5+. Verze Sport se navíc liší vylepšeným podvozkem a exkluzivní výbavou – má novou obrácenou vidlici, dvoukotoučové brzdy, lehčí kola a jako jediná v řadě i palivoměr

Podle Tichého se však nejzásadnější změna odehrála v srdci motorky – motoru. Nové vačky a úpravy v sání i výfuku přinesly více výkonu i točivého momentu. „Motor má teď v pásmu 3–4000 otáček mnohem pružnější projev a víc síly,“ píše Tichý. I přes přechod na elektronické ovládání si motorka podle něj zachovala tradiční charakter se silnými vibracemi a typickým zvukem.

Lukáš Tichý si během celodenní jízdy pochvaloval pohodlný posed, dostatečně nízké sedlo i to, že se díky tvaru sedla vejde na motorku i jezdec vyšší postavy. Na druhou stranu zmiňuje, že LCD přístrojovka působí zastarale a při jízdě po dálnici se projeví nevýhody vzpřímené pozice a vyšší citlivost plynové rukojeti. Výrazně však pomáhá jednoduchý tempomat.

Z jízdních vlastností ho nadchla nová přední vidlice, která spolu s brzdami dodává větší jistotu, i když zadní odpružení občas trochu nestíhá. Nová kola také zlepšují ovladatelnost. Celkový zážitek z jízdy podle něj není o maximálním výkonu, ale o propojení všech prvků a specifickém „retro“ charakteru stroje.

Závěrem Tichý zmiňuje, že V7 Sport si za příplatek oproti verzi Stone určitě zaslouží pozornost. Nabízí více stylu, lepší techniku a stále jedinečný charakter klasické Moto Guzzi – ideální pro ty, kdo hledají stroj s duší, která se jen tak nevyrábí.

Technické parametry Moto Guzzi V7 Sport

  • Motor: vzduchem a olejem chlazený V-twin (90°), objem 853 cm³

  • Výkon: 65 koní (47,8 kW) při 6700 ot./min

  • Točivý moment: 75 Nm při 4900 ot./min

  • Převodovka: 6stupňová

  • Hmotnost: 218 kg (s provozními náplněmi)

  • Palivová nádrž: 21 litrů

  • Přední odpružení: obrácená vidlice KYB (nastavitelná)

  • Zadní odpružení: dvojice tlumičů s nastavitelným předpětím

  • Brzdy: dva přední kotouče (4pístkový třmen Brembo), vzadu jeden kotouč

  • Elektronika: ride-by-wire, 3 jízdní režimy (Road, Rain, Sport), kontrola trakce, tempomat, ABS

Parametr V7 Sport V7 Stone
Přední vidlice Upside-down KYB (nastavitelná) Standardní teleskopická
Přední brzdy Dva kotouče (dvojitá brzda) Jeden kotouč
Kola Lehčí litá kola Běžná litá kola
Výbava Tempomat, palivoměr, LED denní svícení v obrysu „orla“ Bez tempomatu, bez palivoměru
Cena (2025) cca o 40 000 Kč vyšší než Stone Základní verze

Moto Guzzi V7 Sport tak nabízí nejen atraktivní café-racer vzhled, ale i technicky vyspělejší základ, který osloví jezdce hledající styl, autenticitu a zábavu – přesně jak to ve své recenzi vnímal i Lukáš Tichý.

Plné znění recenze Motorkáři.cz najdete zde.

Mohlo by se vám líbít

POTŘEBUJETE PORADIT?
NAPIŠTE NÁM
Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.